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the entrypoint from Holloway"s philosophy is saying "no" to the society in which we are living. "we have to come back to the revolutionary question but not in the same way like in the past", said Holloway, "the idea of taking over the state at first and changing the society after that was showing as a wrong way" |
length: 2 min
| date: 27.04.2004
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"the left governments, revolutionary or reformiatic, weren"t able to change society radically." therefore it is necessary for Holloway, to re-think revolution. |
length: 3.5 min
| date: 27.04.2004
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Class struggle isn't a fight between the work and funds because work is part of the funds. The working class that we can not see as a group has to overcome their indentity and become an anti-work/anti-class. |
length: 1:36 min
| date: 27.04.2004
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Holloway compares past international fights with the ones up to date. He takes the putsch in Chile and the Zapatists in Mexico as examples. |
length: 1:32 min
| date: 27.04.2004
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The identitary character of labour unions stands opposite to the approach of Holloway that anti-identitary fights are necessary. "All fights have to somehow exceed themselves." |
length: 1:51 min
| date: 27.04.2004
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"The problem concerning the word civilian society is following: the antagonistic caracter of the society is opressed." The civilian society is only an euphemism for the whole of the different resistance fighters. |
length: 1:34 min
| date: 27.04.2004
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Holloway - 12 thesen
12. Die Revolution ist dringend, aber ungewiss. Keine Antwort, sondern eine Frage
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Herzog Blaubarts burg
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vom verschwindenlassen des rechts auf entwicklung (Toni Solo - Znet)
26.08.2004 hits: 11291
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die aliens sind unter uns!
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'was die frage nach herrschaft und emanzipation angeht, kann die loesung also nicht mehr in der vision eines perfekten systems liegen, sondern nur in einer gesellschaftlichen praxis, die von alternativen kriterien geleitet ist (...)' was das fuer eine praxis ist und welche kriterien, und was die aliens damit zu tun haben, kann mensch in 'Die Aliens sind unter uns!', Christoph Spehr, Siedler Verlag 1999 nachlesen.
04.06.2004 hits: 2966
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felix klopotek ueber Holloways buch
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'Ein Stuhl ist kein Stuhl, sondern Ausdruck eines sozialen Verhaeltnisses ? hier verwirklicht sich die kreative Macht. Erst wenn Tun und Getan getrennt werden, wird aus dem Stuhl eine Ware, ein Objekt, ein Fetisch. Der Stuhl verliert seine Nicht-Identitaet. Er wird Ausdruck des Privateigentums: Dieser Stuhl gehoert mir (Identifizierung) und nicht dir (Ausschliessung). Er hat sich in einen Ausdruck instrumenteller Macht verwandelt.'
29.05.2004 hits: 1917
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